Sub-optimal Utilisation of Nigerian Graduates: A role for cooperativism in the Nigerian Higher Education System
Autor | Ajibola Anthony Akanji |
Páginas | 138-164 |
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Economía social y solidaria en la educación superior:
un espacio para la innovación
ABSTRACT
is study seeks to appraise and proer solutions to the menace of graduate
un-employment and under-unemployment in Nigeria. Universities, polytechnics
and equivalent institutions confer on their graduate degrees or Higher National
Diplomas, each as applicable under Nigerian Laws. Graduates are expected to
participate in the compulsory one-year National Youth Service Corps (NYSC)
scheme which adds a year to the period of acquisition of a graduate certicate by
a Nigerian. Virtually all academic disciplines are available for studies within the
Nigerian tertiary education system. However, this has not transformed into
the desired national development; rather, it comes with a variety of challenges,
principal of which is under-utilised human and material resources. e variables
of tertiary education, graduates, Nigerian society and state development, were
identied and evaluated in their separate and joint capacities in an attempt to
discover how these play out on the country’s underdevelopment. With the use
of descriptive analysis and reective thoughts on empirically generated data,
Nigeria’s socio-economic pattern was adjudged to be below par, and requires
drastic readjustments. A low degree of synergy within research/academia on
the one hand, along with prevailing peculiarities within Nigeria on the other,
were identied as primary drawbacks, while Nigeria’s economic development
is situated within the Cooperativism model, anchored to the higher educational
institutions. e study concludes by recommending the introduction of
Cooperativism in higher education for accelerated national development.
K: Cooperativism, Higher education, Nigerian graduates, National
development
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Sub-optimal Utilisation of Nigerian Graduates: A role for cooperativism
in the Nigerian Higher Education System
RESUMEN
Este estudio busca evaluar y ofrecer soluciones a la amenaza del desempleo y
subempleo desempleados en Nigeria. Las universidades, institutos politécnicos
e instituciones equivalentes coneren sus títulos de posgrado o diploma nacional
superior, según corresponda en virtud de las leyes de Nigeria. Se espera que
los graduados participen en el programa obligatorio de un año del Cuerpo
Nacional de Servicio Juvenil (NYSC, por sus siglas en inglés) que agrega un
año al período de adquisición de un certicado de postgrado por un nigeriano.
Prácticamente todas las disciplinas académicas están disponibles para estudios
dentro del sistema de educación terciaria de Nigeria. Sin embargo, esto no
se ha transformado en el desarrollo nacional deseado; más bien, viene con
una variedad de desafíos, el principal de los cuales son recursos humanos y
materiales subutilizados. Las variables de la educación terciaria, los graduados,
la sociedad de Nigeria y el desarrollo del estado, se identicaron y evaluaron
en sus capacidades separadas y conjuntas en un intento por descubrir cómo
se desarrollan en el subdesarrollo del país. Con el uso del análisis descriptivo y
los pensamientos reexivos sobre los datos generados empíricamente, el patrón
socioeconómico de Nigeria se consideró inferior al per cápita y requiere ajustes
drásticos. Un bajo grado de sinergia dentro de la investigación / academia, por
un lado, con las peculiaridades prevalecientes dentro de Nigeria, por otro lado,
se identicaron como inconvenientes principales, mientras que el desarrollo
económico de Nigeria se sitúa dentro del modelo de Cooperativismo anclado
a las instituciones de educación superior. El estudio concluye recomendando
la introducción del cooperativismo en la educación superior para el desarrollo
nacional acelerado.
P : cooperativismo, educación superior, graduados nigerianos,
desarrollo nacional
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