Estado del arte: trayectoria investigativa en la Maestría en Intervención en Relaciones Familiares, Universidad de Caldas - Colombia (2013-2020)
Autor | Sánchez Jiménez María Hilda, García Zapata Danelly |
Cargo | Universidad de Caldas/Universidad de Caldas |
Páginas | 45-64 |
* Universidad de Caldas. Manizales, Colombia. Correo electrónico: maria.sanchez_j@ucaldas.edu.co
orcid.org/0000-0002-4902-7234 Google Scholar
** Universidad de Caldas. Manizales, Colombia. Correo electrónico: danelly.garcia@gmail.com
orcid.org/0000-0001-8885-8949 Google Scholar
State of the Art: Research Trajectory in the
Master’s Degree in Intervention in Family
Relations, Universidad de Caldas–Colombia
(2013-2020)
Recibido: 28 de marzo de 2022
Aprobado: 28 de noviembre de 2022
Abstract. This article presents a comprehensive overview of
the Universidad de Caldas, Colombia, between 2013 and 2020.
The general objective was to recover the knowledge generated
The methodology involved a systematic, documentary review
of the Master’s theses, analyzing the studies conducted in the
academic years. In-depth interviews were also conducted with six
directors and ten authors of the theses to identify common themes,
positions, research topics, methodological approaches, conclusions
the epistemological, theoretical and methodological advances
institutional and professional needs of the authors and the relevance
Cómo citar este artículo:
in the Master’s Degree in Intervention in
Revista Latinoamericana
de Estudios de Familia, 15
https://doi.org/10.17151/rlef.2023.15.1.3
DOI: 10.17151/rlef.2023.15.1.3
Revista Latinoamericana de Estudios de Familia, 15
46
María Hilda Sánchez-Jiménez, Danelly García Zapata
Revista Latinoamericana de Estudios de Familia, 15(1), enero-junio 2023, 45-64
explores the integration of theses with institutional initiatives, with
some utilizing the intervention proposals as a supportive framework
while others viewed it solely as a degree requirement. Finally, the
article underscores the intersection of epistemologies such as
systemic, socio-cultural constructivism, and social constructionism,
and the methodological framework proposed for family intervention.
Keywords:
epistemology, constructivism, social constructionism.
Estado del arte: trayectoria investigativa en la
Maestría en Intervención en Relaciones Familiares,
Universidad de Caldas – Colombia (2013-2020)
Resumen.
conocimiento acumulado a partir de la trayectoria los procesos
los estudios realizados en el campo de las relaciones familiares y los
profundidad a seis direct oras-es y diez autoras-es de las tesis, con
procesos metodológicos, conclusiones y recomendaciones de
los avances epistemológicos, teóricos y metodológicos de los
laborales unidas a las necesidades institucionales y profesionales
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba