Classroom experience: model of the functioning of the heart. Tool learning teaching of electric circuits - Núm. 5-8, Enero 2016 - Amazonía Investiga - Libros y Revistas - VLEX 908535516

Classroom experience: model of the functioning of the heart. Tool learning teaching of electric circuits

AutorLeidy Vanessa Cortés Ramos, Karen Julieth Artunduaga, Yessica Andrea Suarez, José Antonio Marín Peña
CargoLeidy Vanessa Cortés Ramos, Universidad de la Amazonia. Estudiantes de la Licenciatura en Matemáticas y Física, Universidad de la Amazonia. Karen Julieth Artunduaga, Universidad de la Amazonia. Licenciada en Matemáticas y Física. Docente área de Física, Universidad de la Amazonia. Yessica Andrea Suarez, Universidad de la Amazonia. Estudiantes...
Páginas41-50
Florencia, Colombia, Vol. 5 Núm.8 /Enero-junio 2016/
Encuentre este artículo en h ttp: //ww w.u dla. edu. co/r evi stas /ind ex. php/ amaz oni a-i nves tiga ISS N 23 22- 6307
41
Artículo de investigación
Experiencia de aula: Modelo del
Funcionamiento del Corazón. Herramienta
Didáctica del Aprendizaje de Circuitos
Eléctricos
13
Classroom experience: model of the functioning of the heart. Tool learning teaching of electric
circuits
Experiência de sala de aula: modelo do funcionamento do coração. Ferramenta de
aprendizagem-ensino de circuitos elétricos
Fecha de recepción: 12 de abril de 2016 / Fecha de
aceptación: 1
4 de mayo de 2016
Escrito por:
Leidy Vanessa Cortés Ramos14
Karen Julieth Artunduaga15
Yessica Andrea Suarez16
José Antonio Marín Peña17
Resumen
Abstract
The aim of this paper is to present the
development of the proposal to use a model
mechanical - electrical simulating system of the
heart as a teaching tool for the teaching and
learning of electrical circuits in grade eleven, of
secondary education. Methodology: the following
phases were developed: to) design of the didactic
model, it planned the activity of class work based
on constructivist methods, as it is the knowledge
of previous i deas; b) testing laboratories on the
mechanical movement of the heart, is a
confrontation of these ideas with the
experimental process; c) adaptation of the
educational model to a circuit; d ) application of
the teaching model for electric circuits in the
classroom teaching. Academic practice was
conducted with students of the educational
institution of the city of Florencia, Caquetá
Dominic Savio. Results: the application of a
teaching tool allows a better understanding o f
physical concepts such as electrical circuits,
especially RC circuits and the strengthening of the
theoretical elements that the student i s from use
of models similar to the issues studied. It is
concluded that the study of actual situations of
everyday life, complemented by the realization of
13
Resultado del proyecto de investigación: El problema del campo: problema de movimiento, desarrollado en el programa de la
Licenciatura en Matemáticas y Física, de la Universidad de la Amazonia
14
Estudiantes de la Licenciatura en Matemáticas y Física, Universidad de la Amazonia.
15
Licenciada en Matemáticas y Física. Docente área de Física, Universidad de la Amazonia.
16
Estudiantes de la Licenciatura en Matemáticas y Física, Universidad de la Amazonia.
17
M.Sc. en Física. Docente área de Física, Universidad de la Amazonia.

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR