What motivates non-traditional students to choose social work as a major/profession?
Autor | Raphael Mutepa |
Cargo | Department of Social Work West Virginia State University |
Páginas | 155-168 |
155
ENCUENTROS
What motivates non-traditional students to choose social work
as a major/profession?
Raphael M. Mutepa, PhD
Department of Social Work
West Virginia State University
musondam@wvstateu.edu
ABSTRACT
Non-traditional students are a growing population in higher education, yet our appreciation of the unique factors that prompt them to choose
SocialWorkas amajorhave notincreasedIn thisqualitativestudy nontraditionalstudents aendingasmall publicuniversitywere
interviewedabout theirdecisionto choosesocial workasa majorand asa professionaftergraduation Resultsindicate experiencesvaried
amongtheparticipantsNontraditionalstudentsexperienceddieringlevelsofmotivationcampusinvolvementandparticipationinsocial
activities from their traditional counterparts. They generally declared that they came to social work to serve the disenfranchised and they also
reported a social support network consisting of family, peer, and institutional support that increased their successful completion of degree re-
quirementseventhoughthesenetworkswerenotreadilyavailabletomostnontraditionalstudentsinterviewedinthisreportTheclassroom
oereda rayofhope fortheengagement ofnontraditional studentsanopportunity tostrengthen studentidentityand drawconnections
across the multiple worlds where these students reside. The implications of this study show the importance of recognizing the needs of non-
traditionalstudentsaswellasgivingthemasupportsystemtoallowamoreenjoyablecollegeexperience
Key words: Non-traditional students, Historically Black Colleges and Universities (HBCU), social work majors, social work profes-
sion, socioeconomic status, Code of Ethics.
¿Qué motiva a los estudiantes mayores a seleccionar el trabajo social
como Carrera universitaria/profesión?
RESUMEN
LosestudiantesmayoresllamadosnotradicionalesenlosEstadosUnidosformanpartedeunapoblaciónestudiantiluniversitariaen
crecimientosinembargonuestraapreciacióndelosfactoressingularesquelosmotivanaescogereltrabajosocial comocarreranoha
aumentadoEnesteestudiocualitativoseentrevistóaestudiantesmayoresloscualesasistíanaunauniversidadestatalpequeña
sobresudecisióndeescogereltrabajosocialcomocarrerayprofesióndespuésdegraduarseLosresultadosindicanquelasexperiencias
varíanentre losparticipantes Losestudiantes mayoresexperimentaron distintosniveles demotivación integracióna lavida dela
ciudadelauniversitariayparticipaciónenactividadessocialescuandoseloscomparóconlosestudiantesjóvenestípicosEngenerallos
estudiantesdeclararonqueingresabana trabajosocialparaserviralosmarginados ytambiénsererieronauna reddeapoyosocial
queconstabadela familiacompañerosyapoyoinstitucionallo cualincrementólasposibilidadesal éxitodecompletarlosrequisitos
degraduaciónaunqueestasredesnosiempreestabandisponiblesalamayoríadelosestudiantesmayoresquefueronentrevistadosen
esteinformeElaulaofrecióunaluzdeesperanzaparalaparticipacióndelosestudiantesmayoresunaoportunidadparafortalecersu
identidadyparaestablecerconexionesentrelosmúltiplesmundosdonderesidendichosestudiantesLasimplicacionesdeesteestudio
muestranlaimportanciadereconocerlasnecesidadesdelosestudiantesmayoresasícomotambiéndedotarlosdeunsistemadeapoyo
quelespermitaunaexperienciauniversitariamásplacentera
Palabras clave:EstudiantesmayoresUniversidadesyCentrosdeeducaciónsuperiorHistóricamentenegros HBCUporsussiglas
eningléscarreraentrabajosocialprofesióndetrabajosocialestatussocioeconómicoCódigoético
Fecha de recibido: 14 de agosto de 2013. Fecha de aceptación: 5 de noviembre de 2013.
ENCUENTROSISSNNoDiciembredeP
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba